CULTURA I COMUNICACIÓ | 2026
LA NATURA A LA CIUTAT

MOSTRA DE FOTOGRAFIES PREMIADES

DIES: 28 MARÇ - 17 ABRIL 2023

LLOC: hall del Botànic. Entrada gratuïta.

HORARI: de dilluns a diumenge de 10 a 19 h

DESCRIPCIÓ

El Botànic torna a col·laborar amb Escola Valenciana acollint un any més les fotografies guanyadores del concurs “La natura a la ciutat”. Una iniciativa que ja va per la seua 7a edició i que està organitzada per la CAPPEPV (La Coordinadora d'Alumnes, Pares i Professors per l'Ensenyament Públic en Valencià) per alumnes de tercer cicle de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles formatius, amb l’objectiu de potenciar l’educació en valors dels nostres centres educatius al voltant d’una societat sostenible. La creativitat dels més joves al servei d’un entorn més amable, verd i respectuós.

Així, mitjançant l’exploració i la captura fotogràfica, es convida als més joves a ser conscients de la natura que podem trobar als nostres barris, parcs i jardins. Reductes verds que amaguen autèntics ecosistemes i que es converteixen en refugi i aliment per a la fauna urbana, a més de millorar la nostra qualitat de vida i ajudar-nos a construir ciutats més sostenibles, d’ací la necessitat de recalcar la seua importància i la seua conservació

Aquesta iniciativa s’inicià el 2017, i compta hui amb una participació de més de 600 alumnes de col·legis i instituts de la ciutat de València. Joves de Tercer Cicle de Primària,  Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius del CEIP Manuel González Martí, CEIP Carles Salvador, CEIP Francisco Giner de los Ríos, CMP Professor Santiago Grisolía, CPM Fernando de los Ríos, CEIP Malva-rosa, IES Francesc Ferrer i Guàrdia, IES Lluís Vives, IES Conselleria, IES Benlliure, IES Barri del Carme, IES Juan de Garay i el Centre Mas Camarena.

Un jurat expert en la matèria, ha estat l’encarregat de seleccionar les fotografies guanyadores i el lliurament de premis i la inauguració de l'exposició de les fotografies guardonades se celebrarà el 28 de març de 2023 a les 18.00 h.

Les imatges premiades del concurs s’exposaran al hall de l’entrada del Jardí Botànic del 28 de març al 17 d'abril per mostrar la bellesa de la natura a la ciutat de València, si, però també per denunciar el seu abandonament i deteriorament en algunes ocasions. Un projecte organitzat en col·laboració amb l’Ajuntament de València i València ciutat educadora, on el Botànic no podia faltar. 

La CAPPEPV és una associació que des de fa més de 22 anys defensa la normalització de la nostra llengua, no sols a les escoles i centres educatius, sinó en tota la societat valenciana. En aquest moment formen part d'aquesta més de 60 centres de la ciutat de València que tenen com a llegua vehicular el valencià, i que s'agrupen per a realitzar les diverses activitats que es plantegen amb Escola Valenciana

MÉS INFORMACIÓ

valenciaperlallengua.org

escolavalenciana.org

validxhtml validcss