| NOTÍCIES
EL JARDÍ BOTÀNIC DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA ACULL L'ADAPTACIÓ DE ‘PERE I EL LLOP’ DE SERGUEI PROKÓFIEV.

18-6-2024
El passat divendres 31 de maig, l'Auditori Joan Plaça va acollir una audició didàctica molt especial. L'alumnat del CEIP Cervantes de València van poder gaudir d’una versió adaptada del conte musical clàssic "Pere i el Llop" de Serguei Prokófiev, un dels compositors més importants del segle XX.
L'adaptació narrativa, que ambienta el conte al Jardí Botànic, i la coordinació han estat a càrrec d'Antoni Pérez Royo, amb recursos didàctics proporcionats per Mª Carmen Mira Montesinos i Alicia Redondo Sánchez del CEIP Cervantes. D'altra banda, els professors de cambra i percussió, Yolanda Mansergas Carceller, Antoni Pérez Royo i Jesús Blas Salvador Llopis 'Chapi', han estat els encarregats de dirigir la proposta musical.
Aquest conte musical, compost el 1936, és conegut arreu del món per la seua capacitat descriptiva i utilitzar instruments musicals per representar els personatges i els encarregats d’interpretar-la foren l'alumnat del departament de Música de Cambra i Percussió del Conservatori Professional de Música de València (CPMV).
Amb l'objectiu de contextualitzar l'activitat en un marc ambiental es va preparar una projecció que transportava els espectadors l'any 2035. En aquest futur imaginat els acords mediambientals no han estat respectats i les conseqüències han estat devastadores: la contaminació industrial ha agreujat els efectes del canvi climàtic, la tala incontrolable d'arbres i els incendis massius han destruït la major part dels boscos mentre que la pol·lució urbana ha esborrat la vegetació de les ciutats.
Tanmateix, el conte acaba amb un raig d’esperança perquè encara queden alguns refugis verds, com el Jardí Botànic de la Universitat de València. És en aquest nou entorn on comença aquesta adaptació del conte, narrat per Silvia Cubells i il·lustrat per Mariana Martínez López i que ofereix una excel·lent oportunitat per mostrar als alumnes la importància de la natura i la necessitat urgent de respectar-la i protegir-la, tot gaudint d'una obra mestra de la música clàssica adaptada als nostres temps.
La versió adaptada que s'interpretà al Jardí Botànic no només ha mantingut l'essència de l'obra original, sinó que també ha incorporat nous missatges didàctics sobre el respecte a la natura i la conscienciació dels efectes del canvi climàtic i en situar tota l'acció del conte en aquest espai natural emblemàtic de València ha enriquit l'experiència educativa dels alumnes.
El Botànic, amb el seu suport a aquesta activitat reafirma una vegada més, que no és simplement un refugi de biodiversitat sinó que a més és un referent pel que fa a l'educació i la sensibilització mediambiental, oferint un espai on la naturalesa i la cultura es troben per educar i inspirar les futures generacions.