EL BOTÀNIC ARA

ÉS TARDOR AL JARDÍ

TEMPS DE BAIES I CAIGUDA DE FULLES

GABINET DE CULTURA I COMUNICACIÓ

Responsable: Eva Pastor
Tècnics: Maite Martínez i Elisa Caballer

Telf. 96 315 68 06/24
cicbotanic@uv.es
eva.pastor@uv.es
marllom7@uv.es
elisa.caballer@uv.es

Informació en activitats culturals

Telf. 963156816
cicbotanic@uv.es 

- Horari d'atenció: de dilluns a divendres de 9 a 14 h

- Fora d'aquest horari pots cridar a la taquilla del Botànic: 963156817

ALTRES ANYS
2025

| NOTÍCIES
EL JARDÍ BOTÀNIC POSA A LA VENDA UN CALENDARI 2023

Enguany, com a novetat, el Botànic ha creat un calendari 2023, que ja està disponible a la Taquilla del Jardí. Gerardo Stübing, Doctor en Belles Arts i professor de Botànica de la Universitat de València és l’autor de les impressionants imatges que composen aquest projecte i ens conta tots els detalls.

Aquestes fotografies formen part del projecte Hortus Photographicus, una exposició de fotografia experimental impulsada pel Jardí Botànic de la Universitat de València, prevista per a la primavera de 2023. Realitzades amb la tècnica de florescència ultraviolada, les fotografies són una xicoteta mostra de la bellesa sorprenent que guarden les creacions de la natura, davant la qual ens comportem moltes vegades amb una ceguera que ens impedeix apreciar-les i valorar-les com mereixen.  

El meu treball es desenvolupa al camp de l’Ecocriticisme visual, corrent propera a l’Ecocriticisme literari, que busca, a través de les arts visuals, la sensibilització i la denúncia dels problemes derivats de les activitats humanes i la seua interacció amb la natura. A tothom ens preocupa la situació actual mediambiental, molt especialment el canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat. Tot i això, per a la major part de la societat aquesta preocupació es fonamenta sobretot en plantejaments egoistes que només valoren la pèrdua de comoditats i la repercussió econòmica que comporta el desenvolupament insostenible que practiquem.  

Mentre no ens conscienciem de que la natura deu preservar-se siga com siga, donat que formem part d’ella i si ella es veu afectada nosaltres també, totes les actuacions seran ineficaces i efímeres. Partint del missatge de Leonardo da Vinci, “És impossible estimar alguna cosa ni odiar-la, sense començar per conèixer-la”, el meu treball pretén mostrar, de forma poc convencional, creacions de la natura capaces de sorprendre i sobretot d’enamorar visualment. Aquest és, sense dubte, el primer pas per a crear una consciència social que garantisca la supervivència del nostre entorn.    

Gerardo Stübing  

SOBRE L'ARTISTA

Gerardo Stübing és artista i científic, Doctor en Belles Arts i en Farmàcia, i professor de Botànica de la Universitat de València. Ha exposat en nombroses ocasions al Botànic i en maig de 2023 els visitants del Botànic podran gaudir de les mostres Scriptum Lucem i Biodiversitat 2023_2025. Amb el seu treball mostra d'una manera poc convencional creacions de la natura capaces de sorprendre i sobretot enamorar visualment, ja que com l’autor afirma, aquest és el primer pas que ha de donar-se per a aconseguir crear una consciència social que garantisca la supervivència del nostre entorn