AGENDA | EXPOSICIONS
L'ESPILL DE LA NATURA

EXPOSICIÓ AMB OBRES PARTICIPANTS EN EL CONCURS «BELLESA I NATURA» DE MÈTODE
DIES: 22 de febrer a 14 de maig de 2023.
HORA INAUGURACIÓ: 19 H
LLOC: Estufa freda.
HORARI: dilluns a diumenge, en horari d’obertura del Jardí.
DESCRIPCIÓ
En febrer de 2022, Mètode, revista de difusió de la investigació de la Universitat de València, va llançar un concurs per a artistes per a il·lustrar el monogràfic del seu número 115, «Bellesa i natura», dedicat a explorar el concepte de bellesa des de la perspectiva biològica. És la bellesa una qualitat intrínseca, objectivament identificable en la natura? Des de la visió humana, no podem bandejar la interferència cultural a l’hora de definir allò que considerem bell. Però els comportaments d’altres espècies davant determinats patrons visuals, auditius o olfactius posarien en qüestió una definició exclusivament cultural de la bellesa.
Més de cent obres van presentar-se a la convocatòria, amb una gran varietat de tècniques, estils i enfocaments. El procés de selecció de les obres guanyadores del concurs constitueix el germen d’aquesta exposició, que recull vint-i-una peces que reflecteixen la visió de la natura dels artistes. Una visió plural i completament original en cada peça, ja que les tècniques utilitzades abasten des de la fotografia a l’escultura, passant pel dibuix digital, l’oli al llenç, l’aquarel·la o la cianotipia.
Al llarg del seu recorregut, la revista Mètode ha situat l’estudi i l’observació dels fenòmens naturals com a font d’inspiració per als artistes; des de les formes dels diferents virus, bacteris i altres agents patògens amb què convivim fins a la grandiositat de l’univers que ens empara. Aquesta exposició ens mostra, de nou, que l’art és una via més d’accés a la natura; una via mediatitzada per les tries, les habilitats i els bagatges dels artistes. Com un espill que, depenent de les seues característiques, ens tornarà un reflex fidel o traïdorenc del que té al davant, l’art ens permet tant representar com reimaginar la natura, i sobretot gaudir-la i pensar-la.
SOBRE ELS ARTISTES
En l’exposició participen vint-i-dos artistes de trajectòries, experiències i provinença diferents: Angela Bassano, Àngela Esteban, Amparo Pons, Ana Pons, Assun Savall, Enric Ruscalleda, Esperanza Jiménez, Estrella Terrades, Francisco Juanes Ramos, Gerardo Stübing, Ian Sharp, Irene Aldazabal, Jordi González Castelló, María José Rodes, Nuria Ferriol, Núria Romeu, Pascual Timor, Paz Boira, Roser Pesquer, Silbia López de Lacalle, Valeria Florida i Yvonne Elvin.
El fet que cadascun presente un obra completament singular, però d’acord amb una mateixa premissa, dona com a resultat una exposició eclèctica i alhora harmoniosa, que ens convida a recórrer la bellesa en la natura a través d’un prisma ben divers.
VISITA VIRTUAL
Ara també pots gaudir de la mostra sigues on sigues. Fes clic ací i comença la visita!